Na dovolenku! Do Kambodže lekvár kosiť

Dĺžka článku: 3 min
Ľudia

Keďže sme posadnutí graffitmi, tak často aj obyčajná dovolenka s priateľkami, nie je tak obyčajná. V batožine nesmie nikdy chýbať minimálne 6 sprejov. Necestujeme cez cestovky, vždy ideme na vlastnú päsť. Nebolo tomu inak ani teraz. U nás práve začínala zima, keď sme odlietali z rodnej domoviny. Za to na ďalekom východe sme sa už pri výstupe z lietadla pekne zapotili.

1-original

Keďže sme už v Thajsku boli, rozhodli sme sa navštíviť jednu z okolitých krajín. V Bangkoku sme sa ubytovali na starej známej ulici KHAO-SAN road. Ulica plná štetiek, transvestitov, opitých turistov a stánkov s kadejakými zbytočnosťami.

Chceli sme sa zdržať maximálne tri dni... Dosť na vybavenie víz a aspoň jednej akcie na lokálny vlak. Ráno som si pripravil setík ( farby a trysky na maľovanie). Frajerka išla so mnou na "oko" (človek, čo stráži). Yard (miesto, kde sú odstavené vlaky) nebolo ťažké nájsť, pomohol mi google maps. Keď sme došli na miesto, nechal som frajerku v bezpečí masážneho salóna na peróne za výhodnú cenu, v prepočte cca 5 euro za hodinu masáže.

2-original

Išiel som teda obhliadnuť yard. Bolo 12 hodín na obed a pekelné teplo. V yarde som stretol veľa robotníkov. Našťastie si ma veľmi nevšímali, tak som pokračoval ďalej v hľadaní kľudnejšieho fleku. Po dlhoročných skúsenostiach, som mal tušenie, že sa  vnútri môže skrývať neveľmi pekné ozbrojené prekvapenie. Tušenie sa mi potvrdilo.

Boli tam dvaja ozbrojení sekuriťáci. Asi boli viac ako ja zaskočení, že sa pred nimi objavila biela tvár vo vagóne. Prehovoril som na nich prvý s otázkou: "Where is a bus terminal??" Totižto podľa google maps sa nachádza na protiľahlej strane yardu od stanice. Nerozumeli mi ani prd.. tak som vytiahol foťák z puzdra a povedal: "turist ok?" Odvetili: "O.K." Tak som prešiel ďalšie súpravy. V kľude som si namaľoval, cca 10 minút, odfotil a spokojne sa vrátil na stanicu po frajerku, ktorú som  akurát vyzdvihol po masáži.

3-original

Večer nás potešila správa, že víza do Kambodže sa dajú vybaviť priamo na hranici. O dva dni sme kúpili lístky na vlak za 42 BHT (0,92 euro). Po 6tich hodinách tvrdého zážitku pre naše zadky z drevenej lavice sme došli do mesta Aranyaprathet, kde železnica končila. K hranici to bolo ešte asi 10 KM. Našťastie oproti iným turistom sme cestovali na ľahko. Šťastie nám prialo aj naďalej, keď som stopol, auto, čo nás odviezlo na korbe za jednu Kit Kat tyčinku.

Na hranici operovalo veľa falošných turistických agentov, ktorí sa predbiehali, aby pomohli vybaviť víza. Ak by sme sa nechali nalákať na rýchle vybavenie, predali by nám falošné víza, ktoré dokonca lepili do pasov. Že víza nie sú pravé, človek zistí až na Kambodžskej strane hranice, keď už je neskoro...

4-original

Hranice sme po niekoľko hodinovom čakaní spokojne prešli. Večer sme dorazili do Siem-Reap, kde sa nachádza chrámový komplex Angkor wat. Dva dni sme sa vozili na bicykloch po tomto majestátnom historickom mieste. Odtiaľ cesta pokračovala do hlavného mesta Phnom penh. Nakoľko krajina je poznačená krvavou históriou, tak stále zaostáva za zvyškom ázijských metropol. Jediná železničná trasa v krajine je medzi Phnom Penhom a Sihanoukvile a to iba nákladná. Osobná je v rekonštrukcii už nejaký ten rok. Vo vozovom parku vlakov v Kambodži je veľa trashov (staré vyradené nefunkčné  vagóny) a jediný trojvagónový osobný diesel vlak, ktorý je schovaný v hangári. Po dennej obhliadke, som si pripravil inštrumenty na večer: pílka na železo, baterka a setík.

5-original

Večer: Dve hodiny som piloval mrežu na okne, kým som sa dostal dnu. Vnútri zrazu počujem, že niekto chrápe... jemne som mu privrel dvere od kancelárie. Namaľoval som panel ( graffit  na  vlaku), odfotil a odišiel.

Ďalší deň sme si urobili obhliadku mesta na zapožičanom skútri. V meste nebolo nič moc k videniu. Neskoro večer sme autobusom opustili mesto, smer Sihanoukvile. Sihanoukvile je prístavné mesto v Kambodži. Odtiaľ sa dá vyraziť na okolité ostrovy. Mesto bolo plné turistov, ktorých prítomnosť sa vždy odzrkadlí hlavne na cenách. Tak sme náš odchod na ostrov urýchlili.

6-original

Za 5 dolárov nás malá rybárska loďka zobrala na skoro opustený ostrov. Tam nám spoločnosť robili iba miestni rybári, keď sa večer vrátili z rybačky a jedna rodina, ktorá sa starala o bambusové bungalovy, kde sme bývali. Najväčším luxusom bola diesel generátorom vyrábaná večerná elektrika od 20 h do polnoci.

Ďalšiu noc 21.12.2012 /údajný "koniec sveta"/ sme strávili s miestnymi rybármi, ktorí po anglicky vedeli iba "yes" Dorozumeli sme sa, aj keď rukami-nohami. Ponúkli sme ich drinkom - to vždy otuží vzťahy a prekoná aj jazykové bariéry. Na oplátku nám dali čerstvo ugrilované chobotničky. Boli úžasné, len sme mali ruky modrasté od ich atramentových žliaz.

Koniec sveta sa nekonal... a tak sme si ešte mohli užiť zvyšok Vianoc na kľudnom ostrove.