Thajland 2014

Chvíľu po tom, ako som sa vrátil z veľkej cesty naprieč Strednou Amerikou, sme sa s priateľkou rozhodli, že pôjdeme na výlet do Thajska. Išiel s nami aj kamarát so svojou priateľkou. Dostali sme veľmi lacné letenky. Samozrejme do batožiny som pribalil aj spreje.

Dĺžka článku: 5 min
Ľudia

Chvíľu po tom, ako som sa vrátil z veľkej cesty naprieč Strednou Amerikou (o čom budem písať nabudúce), sme sa s priateľkou rozhodli, že pôjdeme na výlet do Thajska. Išiel s nami aj kamarát so svojou priateľkou. Oni ešte v Thajsku neboli. Dostali sme veľmi lacné letenky.

Samozrejme do batožiny som pribalil aj spreje. Let bol nudný ako vždy. V Bangkoku som už bol, tak sme nemali problém s navigáciou do hostela. Jediná vec, ktorá nám skomplikovala plány bola nejaká celoštátna demonštrácia, ktorá trvala už niekoľko mesiacov a vyžiadala si aj ľudské obete. Po ubytovaní a večeri som na sociálnych sieťach zistil, že sa v Bangkoku nachádzajú aj moji dvaja českí kamaráti. Hneď som ich kontaktoval a na druhý deň sme im išli ukázať centrum. Páčilo sa im to, ázijská kultúra a všetko pre nich bolo nové.

1-original

Večer sme boli na večeri s mojimi českými kamarátmi. Dohodli sme sa, že by sme mohli ísť niečo namaľovať. Kamarát Slovák išiel s nami, ale iba robiť "oko" (strážiť, aby nás niekto neprekvapil). Chatuchak, miesto kde som pred rokom namaľoval dva vlaky, sa zmenilo na nepoznanie. Miesto "yardu" tam bolo veľké stavenisko, tak sme sa vybrali do centra na Hlavnú stanicu, kde bolo veľmi rušno. Stanica bola rušnejšia viac než som očakával, bola tam security aj policajti, asi kvôli štrajku. Ale všetko dobre dopadlo, namaľovali sme a spokojne sme sa vrátili za priateľkami.

2-original

Čechov sme o pár dní opustili, držali sme sa plánu navštíviť nejaké ostrovy a pláže. Češi chceli zostať v meste maľovať ulicu, ale dohodli sme sa, že niečo ešte spolu vymyslíme hneď ako sa vrátime.

3-original

Cca 10 dní sme cestovali po Thajsku, stretol som ešte ďalších známych na ostrove Ko Samui. Bolo tam krásne. Navštívili sme ešte miesta ako Prachup Khiri Khan, kde sme chceli prejsť do Mjanmarska, ale hranica pre turistov vraj nebola otvorená. Tak sme ešte pocestovali po Thajsku.

4-original

Po návrate do Bangkoku som sa nevedel dovolať Čechom, tak večer po vybalení sa v hosteli na Khao San road som išiel na stanicu, iba ja a môj kamarát "očko." Maľoval som asi 15 minút, bez problémov. Nafotil som si to a spokojne sme sa vrátili do centra, kde som narazil na mojich stratených Čechov. Boli nahnevaní, ale vysvetlil som im, že som ich kontaktoval, len som sa im nedovolal. Aj smsky som písal. Keďže sme chlapi a väčšina z nás sa nedokáže dlho hnevať, tak sme sa  dohodli na poriadny panel na ďalší deň.

5-original

Ráno sme vyrazili všetci spolu na Chatuchak market nakúpiť. Ja a Češi sme sa neskôr oddelili a išli pozrieť metro-yard, ktorý je neďaleko od marketu. Yard bol oplotený, okamerovaný, plný robotníkov a security. Aj napriek tomu sme našli ideálne miesto na maľovanie. Rozhodli sme sa, že v ten deň dáme dva panely, jeden večer na vlakovej stanici a druhý v noci v metro-yarde. Po návrate z marketu sme si pripravili spreje na pohodovú akciu na stanici. Mal som dobrý pocit zo stanice z predchádzajúceho dňa. Tak som povedal Čechom, nech si zoberú spreje na 30 minútový panel. Potom nám kamoš oznámil, že nemôže ísť "čekovať," lebo ide pozrieť MUAY THAI zápas. Išli sme sami, zviezli sme sa tuk-tukom. Na stanici bolo zase rušno, ale nás to neodradilo. Prešli sme medzi vagóny, chvíľu sme hľadali ideálne miesto, a keď sme ho našli, tak tam akurát začali posunovať. Schovali sme sa do vagónu a trpezlivo čakali, ale uvedomovali sme si, že nemáme celú noc.

6-original

Po pár minútach prestali posunovať. Vyliezli sme a schovali sa medzi kolesá vlakov a sledovali okolie. Dúfali sme, že nezačnú znova. Všetko bolo v poriadku, tak sme si na striedačku pripravili vo vagónoch spreje, trisky, rukavice a začali sme. Jeden Čech vsadil na istotu a dal asi 10 minútový panel, potom nám povedal, že ide a bude čekovať na peróne. Ja a druhý Čech sme maľovali asi ďalších 10 minút, pokiaľ sme nepočuli niečo buchnúť. Schovali sme sa medzi kolesá a chvíľu načúvali. Po minútke sme zhodnotili, že môžeme pokračovať. Uplynuli asi štyri minúty a niekto na nás od chrbta zasvietil baterkami a niečo splietal po thajsky. Tak sme sa schovali pod vagón. Ja som bol medzi kolesami, takže ma dobre nevideli, ale čech bol pod stredom vozňa, kde sa nenachádzali kolesá a bol nekrytý. Svetlá stále svietili a hlasy nám niečo hovorili. Jediné čo sme z toho pochopili bolo - "POLICE." Vravím Čechovi "pane, asi nás vidia, prcháme?"

7-original

Unikali sme popod vagóny, lebo je to rýchlejšie ako cez dvere a väčšinou nás nikto neprenasleduje. Podbehli sme asi sedem súprav a pár voľných kolají. Ocitli sme sa pri múriku s päťnásobným ostnatým drôtom. Čech vyskočil chytil sa tyče, ktorá držala ostnáč a preliezol. Aj ja som vyskočil, chytil sa inej z tých tyčí, ale keďže plot bol evidentne starší ako ja, tak sa tyč zlomila. Pod dávkou adrenalínu som to skúsil znova, rukami som sa chytil múriku a chcel som to preskočiť, čo najrýchlejšie, ale miesto toho som sa zamotal do ostnáča, navyše dole hlavou.

Cítil som sa ako ryba v sieti. Kričím na Čecha "pômož mi." Rukami ma začal vymotávať z ostnáča, ja som sa začal mykať. Hneď som počul trhanie látky a už aj som buchol hlavou o zem. Na druhej strane múriku sme už počuli nejaký krik, tak sme rýchlo utekali. Na konci ulice sme naskočili na tuk-tuk, kde mi Čech vraví, že som celý krvavý - hlava, ruky a nohy. Potom mi vraví "mám dnes narodeniny." Ja som odpovedal "všetko najlepšie a ďakujem." Nechali sme sa odviezť do hostelu a tešili sme sa.

8-original

Na Khao San Road som si rýchlo kúpil nové tričko, lebo všetko som mal potrhané a krvavé. Pred hostelom sme stretli druhého Čecha s mojim kamarátom. Boli v šoku, keď nás zbadali. Pýtali sa, "čo sa stalo?" Všetko sme im povedali, jeden odbehol po jód a zatiaľ sme sa poumývali. Akonáhle došiel s jódom, tak sme sa navzájom ošetrili. Čech zavtipkoval, že "vypadám" ako keby som bol na zápase thajského boxu. Rozhodli sme sa, že na druhú akciu už nepôjdeme. Väčšinu farieb sme aj tak stratili. Kúpili sme si pivo a oslávili, že sme živí a skoro zdraví.

Z mojej tretej návštevy Thajska som si domov zobral... veľa nových kraťasov, tričiek, darčekov pre kamarátov a rodinu, a nové jazvy...